Garanciális feltételek, panaszkezelés

A jótállási jegyen feltüntetett termékre 10.000.- Ft értékhatár felett a fogyasztói szerződés keretein belül Cégünk jótállást, alatta szavatosságot vállal. A jótállás időtartama 1 év. A jótállási ill. szavatossági határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik.

Amennyiben :

-Ön rendelkezik számla,vagy nyugta, vagy garancia jeggyel, mellyel bizonyítani tudja a termék vásárlását.

-A hiba igazoltan a termék anyaghibájából keletkezett és csak a rendeltetésszerű használat során lett látható.

Nem tartozik a jótállás alá a hiba, és a jótállásra kötelezett mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha a meghibásodás a fogyasztó részére történt átadás után keletkezett.

-Ha a hiba nem a rendeltetésszerű használatból keletkezett

– Ha a használati útmutatón feltüntetett kezelési és használati utasításokat figyelmen kívül hagyása okozta.

– Ha a hibát illetéktelen átalakítás, beavatkozás, szakszerűtlen javítás okozta.

– Ha a hiba a termék gondatlan használatából ered ( ütés, karcolás, akadás stb. )

– Ha a hiba a normál elhasználódásból ered.

Hibás termék vásárlásakor a vásárló három napon belül kicserélheti a megvásárolt terméket tetszőlegesen más termékre. ( Korm. rendelet 7§ -ának ), vagy kérheti annak javítását a forgalmazó költségére, ha azonnali cserére nincs lehetőség 15 napon belül érvényesítheti igényét ( GKM rendelet 4§-ának ). Nem vonatkozik a csere az egyedi megrendelésekre, melyet a megrendelő saját igénye szerint készítettek. Ebben az esetben kizárólag a javítását kérheti, ha a hiba nem a fent említett okokból keletkezik. Ebben az esetben a javítási költséget a vásárló fizeti meg.

Garanciális igény bejelentését követően a vissza szállítást cégünk fizeti, előzetes egyeztetés után, az ésszerűség és gazdaságosság figyelembevételével, eltúlzott és indokolatlan költségeket nem áll módunkban kifizetni.

A garanciális problémával cégünknek behozott ékszereket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító  beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javításáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett.

Kellékszavatosság

A Megrendelő az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A Megrendelő választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a Megrendelő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A Megrendelő az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Jegyzőkönyvet kell felvenni a fogyasztó kifogásáról

a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján, a letölthető jegyzőkönyv megtalálható a vásárlási feltételekben.

 Jegyzőkönyvet akkor kell felvenni, ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó Ptk. szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt érvényesít. A Ptk. szerinti termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vállalkozás helyett a dolog gyártóját terhelik a rendelet szerinti kötelezettségek.

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a www.bekeltetes.hu oldalon.

Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület Elérhetőségek

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

e-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu

 

Ügyfélszolgálat : +3620/405-8463

4400 Nyíregyháza, Vay Ádám Krt 13 Fsz/8. – A raktáron lévő termékeink  személyesen is megtekinthető, felpróbálható és megvásárolható !

Nyitvatartás: H-P: 9-17 óráig

Szo: 9-13 óráig

Vas: zárva

Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás és egyéb költség a vásárlót terheli.

 

Panaszkezelés módja

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a www.bekeltetes.hu oldalon.

 

Fogyasztói jogvita esetén elérhetőségeink:

 

1. Vállalkozásunk székhelye: 4400 Nyíregyháza, Vay Ádám Krt 13 Fsz/8

2. Telefonos panasz bejelentése esetén telefonszámunk: +36-20/405-8463 (munkanapokon:09.00-17.00-ig, amennyiben nem vesszük fel a telefont és számkijelzéssel hív természetesen a lehető leghamarabb felvesszük Önnel a kapcsolatot)

3. Amennyiben írásban szeretné felénk jelezni panaszát akkor postai úton a vállalkozásunk székhelyének címére teheti meg vagy email-ban a notebookgarage@gmail.com email címen. (Írásos panasz beérkezése után 3 napon belül felvesszük Önnel a kapcsolatot a levelében megadott elérhetőségek valamelyikén. Írásos panasz esetén panasza kérjük tartalmazza a vevő nevét, a vásárlás időpontját, a termék megnevezését és a panasz okát.)

 

Amennyiben panaszát nem tudjuk az Önt is kielégítő módon rendezni az alábbi lehetőségek állnak rendelkekzésére:

 

1. Ha panasszal kíván élni online vásárolt termékkel kapcsolatban akkor kattintson ide! 

 

2. Panaszát bejelentheti személyesen a lakhelye szerint illetékes békéltető testületnél. A békéltető testületek listáját ide kattintva érheti el!

 

 

Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!

Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a “Vevőszolgálat” vagy “Elérhetőségek” menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában,  e-mailben kerülhet sor ( notebookgarage@gmail.com ) .